Caută în blog

John Hunter despre educație. Conferința la care am plâns.

Pe 26 septembrie a avut loc conferința John Hunter & The World Peace Game.
Am reușit să ajung și eu la eveniment și să ofer cititorilor o reducere considerabilă, datorită Parenting PR și Verita International School.

A fost un eveniment excepțional, la care ar fi trebuit să participe toți profesorii din țară și, în special, persoanele cu putere de decizie în sectorul învățământ/educație.

Despre John Hunter & The World Peace Game v-am povestit puțin în acest articol.
În timpul conferinței am luat câteva notițe, ca să vă pot face și vouă un mic rezumat.

John Hunter a spus multe povești. Pentru că poveștile sunt un fel de "memory cards", spune el.
A povestit despre profesorii care l-au influențat, deși el a fost departe de a fi un elev "model". Ba chiar i-a fost foarte greu să intre la colegiu, spre disperarea părinților.

John Hunter este o personalitate deosebită, de o modestie cum foarte rar am văzut în ultima vreme și cu un umor fantastic!

Unul din lucrurile minunate pe care John le-a spus în conferință a fost următorul:

"Teachers/educators are servants. They give up themselves to serve others." 
Profesorii/educatorii sunt slujitori. Renunță la propria persoană, pentru a sluji altora.




Sublim. Am plâns. Am plâns pentru că mi-am dat seama cât de departe este sistemul de învătătmânt românesc de această idee.
Am plâns pentru că mi-am amintit entuziasmul meu nebun de adolesentă fascinată de arte și literatură care se izbea periodic de zidul rece al neimplicării profesorilor și, desigur, de incapacitatea sistemului de a răspunde nevoilor elevului.

Pasiunea va conduce învățarea. Lasă copiii să facă toată munca!

A ilustrat aceast concept cu o poveste (la care am plâns din nou), despre un elev de clasa a 6-a, pasionat de skateboard și extrem de neimplicat la școală. John povestea că băiatul avea deja tatuaje (iar el se întreba de unde are bani pentru asta) și umbla mereu cu skateboardul după el, îmbrăcat corespunzător.
Trebuia să-l învețe geometria, dar băiatul i-a spus că nu-l interesează și nu va veni la ore, pentru că preferă să meargă în skate park.
Atunci John s-a documentat despre skateboard-uri și skate-park-uri și a început un dialog de la ce îi plăcea copilului:
-Ce roți mișto ți-ai pus la placă... Pe ce îți place să te dai? Ce sheme poți să faci?

Iar copilul, văzând puțin interes din patea profesorului, fiind plăcut surprins că aceasta cunoștea jargonul, i-a răspuns și așa au început o conversație, lucru imposibil până atunci.
John l-a întrebat dacă știe ce unghi face atunci când se dă pe anumite chestii din skate park și așa au mutat discuția la geometrie.
Copilul a fost, evident, fascinat și a început să învețe geometrie și să pună în practică. Ba mai mult, cu ajutorul lui John a terminat școala și a proiectat un skate park.

John a mai povestit că le spune tuturor elevilor săi: You have a chance for greateness.
(Ai o șansă la măreție)

Oricare dintre elevi poate fi cel care va găsi remediul pentru cancer, cel care va opri războaiele, doar că nu știe care. Și atunci, trebuie să le spună asta tuturor, pentru că nu-și permite să piardă nici unul.

(Ați auzit voi sau copiii voștri asta la școală?)
Aici am plâns din nou, gândindu-mă la câți copii se pierd pentru că părinții sau profesorii nu au răbdare și timp să afle mai multe despre pasiunile lor.

Apoi a mai povestit despre cum se desfășoară concret The World Peace Game și am văzut câteva secvențe din filmul realizat de Chris Farina, World Peace and Other Fourth-Grade Achievements.

Jocul Păcii Mondiale a fost jucat și la București, la Verita International School și... a fost câștigat! Puteți urmări pe Facebook desfășurarea evenimentului.

Cartea The World Peace Game este disponibilă și în România, prin Books Express.


În carte sunt adunate diverse întâmplări petrecute de-a lungul celor 30 de ani de joacă și sunt sigură că poate fi o resursă utilă pentru toți cei care se ocupă de educația copiilor. Îndată ce pun mâna pe ea, vă fac o recenzie 😉.

Am plecat de acolo foarte emoționată și... îngrijorată. Ce se va întâmpla cu copiii noștri, dacă nu se schimbă nimic în sistemul de învățământ actual, atât de rigid și complet rupt de realitate?

2 comentarii:

  1. Titlul tău este cea mai potrivită invitație de a descoperi acest om. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult! mă bucur mult când îl descoperă și alții!

      Ștergere

Totalul afișărilor de pagină